Monday, July 7, 2008

1st Harvest


Rupabentuk baja cacing dengan high magnification. Interesting bukan?
Sebelum diasingkan
Menunggu giliran ke medium yang baru
Menapis baja - nak pastikan tak ada cacing masih terlepas dari pengasingan

6/7/08, 8am. Harvest cacing yang pertama setelah 21 hari diternak. Bemula dengan process pengasing cacing dan baja kompos. Kerjanya nampak mudah tetapi remeh. Bermula pengasingan cacing dengan baja kompos sehinggalah memasukkan medium yang baru dibancuh untuk 21 hari.....to be continued

1 comment:

Hijau Kembali said...

Assalamualaikum,


Saya mewakili pihak Hijau Kembali ingin memperkenalkan kepada Tuan satu produk yang digunakan untuk menternak cacing dengan lebih mudah dalam menghasilkan baja organik dan mudah untuk mengasingkan 'worm tea'.

Maklumat berkenaan produk boleh didapati di www.hijaukembali.webs.com dan kami mempunyai satu lagi produk Worm Cafe mempunyai fungsi yang sama dan ia boleh menampung kapasiti yang lebih besar.

Kami memasarkan produk ini untuk kegunaan isi rumah mengitar semula sisa organik bermula dari rumah dan kami membekalkan bekas ini untuk penternak menternak cacing serta untuk contract farming di bawah seliaan mereka.

Oleh yang demikian kami berminat untuk membekalkan bekas tersebut untuk kegunaan pihak tuan dalam projek penghasilan baja organik.

Ia senang di urus, mudah untuk harvest, takungan untuk worm tea dan banyak lagi kelebihannya.Hubungi kami di 0161408744 / 0192286010.

Maklumbalas pihak tuan amat kami hargai.