Tuesday, July 22, 2008

Dapat tengok live cacing keluarkan telur

Malam semalam dalam pukum 9.30pm aku buka lampu , suprised cacing ada di atas jaring penutup. Rupanya tengah mengawan.



Lepas tu, kutip satu satu letak semula ke dalam medium. Hari ni decide nak bagi cacing makan sayur. Sayur sawi ada banyak yang dah layu. Aku koyak2kan dan taburkan ke atas medium. Dalam masa 1/2jam dah nampah cacing keluar seekor demi seekor.

Yang hairan tu cacing ni tak takut cahaya lampu flourosant. Selamba aje makan sayur. Tiba2 aku terpandang seekor cacing sedang bergerak perlahan2 naik ke atas sabut kelapa. Tergerak hati aku nak ambil gambar. Bila aku zoomkan, subhanallah ada telur cacing melekat di badan. Aku berjaya ambil beberapa keping gambar. Dah jadi photographer pro nampaknya.


1 comment:

manga to read said...

Tahniah.. Saya ingin tahu.. Bagaimanakah pasaran anda???

Boleh tahu sebab agak berminat tetapi tak tau nak pasar camne..